Protecția muncii (SSM)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua
FAQ
Protecția muncii (SSM)
Măsurile de protecția muncii – sau SSM (Sănătate și Securitatea în Muncă) – sunt obligatorii, prin lege, pentru toate sectoarele de activitate, atât publice cât și private. Scopul acestor măsuri este să asigure sănătatea angajatului și să-l țină la adăpost de riscurile profesionale.
În esență, prin aceste măsuri se urmărește prevenirea situațiilor de urgență sau, în cazul în care ele apar, educarea angajaților pentru a ști cum să le depășească.
Fiecare sector profesional are provocările sale. Astfel, nu există o documentație care să poată fi valabilă pentru toate organizațiile. Tocmai de aceea, este foarte important ca tu să apelezi la niște profesioniști, gata să realizeze documentația personalizată de care ai nevoie pentru a-ți ține angajații în siguranță, conform legislației în vigoare.
Legea 319/2006, HG 1425/2006 și HG 955/2010 sunt normele pe care ne bazăm pentru a întocmi documentația de Securitate și Sănătate în Muncă. Această documentație va trebui prezentată inspectorului ITM (Inspectoratului Teritorial de Muncă) la fiecare control, iar noi suntem alături de tine pe toată perioada controalelor pe care le vei primi.
- O autorizare a funcționării firmei, din punctul de vedere al sănătății și securității în muncă;
- O evaluare a riscurilor pentru fiecare poziție din firmă;
- Un plan de prevenire și protecție;
- Tematici pentru instructajele: Introductiv-Generale, la Locul de muncă și Periodice;
- Instrucțiuni Proprii Specifice pentru fiecare activitate;
- Decizii care vor reglementa măsurile de SSM pe teritoriul societății tale;
- Fișele de instructaj și actualizarea lor;
Documentația se întocmește o singură dată, însă ea trebuie actualizată în permanență, în baza contractului de externalizare cu ALPHA CHIO SRL.
Pentru a putea întocmi dosarul de Securitate și Sănătate în muncă pentru societatea ta, vom avea nevoie de următoarele documente:
- Evidența zonelor cu risc ridicat (unde este cazul);
- Plan de acțiune în caz de pericol grav și iminent (unde este cazul);
- Regulamentul de Ordine Interioară (în care să fie trecute obligațiile de a cunoaște și respecta deciziile de SSM);
- Fișa postului pentru fiecare angajat (care să includă modul de însușire și respectare a măsurilor SSM).
Simți că toate documentele te copleșesc? Nu-ți fie teamă! Suntem aici să ne asigurăm că angajații și firma ta sunt la adăpost de orice riscuri! Contactează-ne și vezi cum te putem ajuta!
Inspectorii ITM îți vor solicita, la control, dosarul de Securitate și Sănătate în Muncă, ce trebuie să cuprindă următoarele documente:
- Certificatul de înmatriculare la Registrul Comerțului (cu anexele aferente);
- Autorizația de funcționare din punct de vedere al Protecției Muncii;
- Decizii interne pentru: personalul cu atribuții în domeniul SSM, componența serviciului de SSM, conducătorii locurilor de muncă, personalul cu responsabilități conform SSM (de exemplu, manipulare/depozitare recipiente cu oxigen, deservire instalații aer comprimat);
- Documentele Comitetului de Securitate și Sănătate în Muncă (CSSM): decizia de înființare, raportul anual al conducatorului unității în CSSM cu privire la situația securității și sănătății în muncă, raportul medicului care asigură supravegherea stării de sănătate a salariaților, planul anual de măsuri în domeniul SSM și fondul de cheltuieli necesar, programul de activitate al serviciului de SSM;
- Evaluarea riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională la locurile de muncă;
- Dosarul medical individual;
- Fișa de aptitudini;
- Inscrierea în fișa de instructaj ca „apt pentru lucru la înălțime”;
- Foaia de parcurs;
- Raport de sedință – siguranța circulației;
- Notă de comandă reparații;
- Programe de instruire și testare pe meserii sau activități;
- Măsuri tehnico-organizatorice de prevenire alarmare, intervenție, evacuare și prim-ajutor;
- Tematici de instruire;
- Diplomă de absolvire a cursurilor de protecția muncii;
- Verificarea testelor utilizate pentru evaluarea cunoștințelor în procesul de instruire;
- Fișele individuale de instructaj de protecția muncii;
- Procese verbale care să ateste modul de efectuare a instructajului periodic;
- Foaie de prezență;
- Normativul intern de acordare a echipamentelor individuale de protecție (EIP) și de lucru (EIL), corespunzător riscurilor activității;
- Certificate de conformitate pentru EIP și EIL;
- Fișe de magazie pentru dotarea cu EIP;
- Documentele care să ateste că echipamentele tehnice utilizate în cadrul unității sunt certificate de organismele competente, potrivit legii;
- Registre de supraveghere a parametrilor tehnologici ai instalațiilor în funcțiune;
- Contractul colectiv de muncă întocmit la nivelul unității (clauzele referitoare la protecția muncii, la timpul de muncă, regimul pauzelor, muncă în schimburi și intensitatea acesteia)
- Regulamentul de Organizare și Funcționare și Regulamentul Intern;
- Măsuri tehnice și/sau organizatorice luate pentru protecția împotriva electrocutării prin atingere directă și indirectă;
- Buletine de verificări PRAM;
- Determinările de noxe, în cazul unităților cu tehnologii care degajă noxe chimice (în vederea stabilirii măsurilor specifice de protecție a muncii);
- Determinarea limitelor de zgomot la locurile de muncă (dacă sunt sub cele maxim admise pentru protecția neuropsihică și psihosenzorială a executanților);
- Reguli proprii pentru aplicarea normelor de protecția muncii corespunzător condițiilor în care se desfășoară activitatea la locurile de muncă;
- Autorizarea din punct de vedere al protecției muncii pentru salariații care exercită meserii ce trebuie autorizate;
- Evidența locurilor de muncă cu condiții deosebite: vătămătoare, grele și periculoase;
- Certificate medicale cu diagnostic „accident”;
- Implementarea noilor prescripții minime pentru semnalizarea de securitate și/sau sănătate în muncă;
- Documentul privind protecția la explozie și evaluarea riscurilor de explozie;
- Buletine de verificare metrologică a Aparatelor de Măsură și Control din dotare;
- Verificările ISCIR;
- Fișa postului;
- Permisul de lucru cu foc;
- Permis gass free, în situațiile de lucrări în spații închise, unde există pericol de explozie
- Documentul privind protecția la explozie;
- Autorizație de lucru în zone Ex;
- Proiect de zonare Ex și clasificarea ariilor periculoase;
- Plan tehnic de exploatare;
- Registrul de evidență a elementelor pentru legare a sarcinilor, după caz;
- Registrul cu orele de funcționare a echipamentelor tehnice (ET) (ex.compresoare);
- Programul de revizii și reparații a echipamentelor tehnice din dotare;
- Plan de evacuare în caz de urgență;
- Registre de evidență a accidentaților în muncă;
- Registre de evidență a accidentelor ușoare;
- Registre de evidență a incidentelor periculoase;
- Registre de evidență a îmbolnăvirilor profesionale;
- Raportare semestrială a accidentelor de muncă;
- Registrul de serviciu la bordul navelor;
- Registrul pentru substanțe toxice;
- Registrul de evidență a materialelor explozive;
- Formular comandă și îndeplinirea comenzii pentru utilizarea materialelor explozive;
- Cartea tehnică a utilajului;
- Instrucțiuni de lucru;
- Proces verbal de punere în funcțiune a schelei;
- Convențiile de lucru;
- Proiectele de execuție a constructurilor, echipamente tehnice;
- Măsurile preventive și metodele de lucru stabilite de angajator;
- Proces verbal de control propriu din punct de vedere al protecției muncii;
- Materiale necesare informării și educării angajaților;
- Fișele tehnice de securitate pentru substanțe toxice;
- Contractele de lucrări;
- Modul de acordare a materialelor igienico-sanitare;
- Fișa de expunere la riscuri profesionale;
- Evidența nominală a angajaților cu handicap și a celor cu vârsta sub 18 ani;
- Dosare de cercetare a accidentelor împreună cu ITM;
- Registrul unic de control.